Sebehodnocení profesních kompetencí studentů učitelství: zkušenosti a výzvy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Standard kvality profesních kompetencí studenta učitelství (dále Standard) je nástrojem komplexního formativního sebehodnocení a hodnocení úrovně profesních kompetencí studenta učitelství (základní a střední školy), který je na PdF MU využíván v průběhu studia v rámci pregraduální profesní přípravy. Standard umožňuje studentům zorientovat se v nárocích na kvalitu výuky a monitorovat vlastní pokrok v průběhu pedagogických praxí a systematicky zlepšovat úroveň svých profesních kompetencí ve spolupráci s provázejícími učiteli. Sebehodnocení studentů s pomocí Standardu je důležitou součástí praxí, které studenti realizují v navazujícím magisterském studiu typicky na 2. st. ZŠ v průběhu tří za sebou jdoucích semestrů. Data za sebehodnocení nám umožňují nahlédnout na profesní růst studentů i dílčí kritéria sebehodnocení. Cílem příspěvku je popsat, a) kterým profesním kompetencím Standardu studenti v průběhu praxí ne/věnují zvýšenou pozornost, b) v kterých kompetencích dosahují největšího/nejmenšího pokroku a c) diskutovat limity sebehodnocení studentů i použití nástroje v praxi. |