Formulaic language in vocational written discourse: learner corpus analysis

Název česky Ustálená slovní spojení v odborném psaném diskurzu: analýza žákovského korpusu
Autoři

ATCHESON Hana

Rok publikování 2023
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Cílem výzkumu je zjistit, jaké lexikální svazky a jejich rétorické funkce se používají v esejích studentů. Následně, jaké jsou objektivní potřeby doktorandů pro rozvoj jejich komunikativních dovedností v anglickém jazyce při psaní odborných textů. Rozsah studie je určen dvěma korpusy. Subkorpus argumentačních esejů rodilých mluvčích v British Academic Written English Corpus (BAWE) je porovnán se studentským korpusem argumentačních esejů napsaných doktorandy v oborech produktový/průmyslový design, audiovizuální studia a fotografie. Frekvence použití a tři typy rétorických funkcí v ustálených čtyřslovních spojeních jsou analyzovány a porovnány napříč dvěma korpusy. Výsledky výzkumu částečně potvrzují výsledky získané z předchozí práce v písemných korpusech akademického psaní u různých vědních disciplín a v psaní studentů, které provedli Flowerdew (1998, 2004, 2014, 2015), Henry & Rosenberry (2001), Hyland & Hamp -Lyons (2002), Hyland (2008a, 2008b, 2008c, 2017), Chang (2012).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.