Učitel jako tvůrce didaktických textů

Autoři

STRAKOVÁ Nikola

Rok publikování 2023
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V příspěvku je vysvětleno, co to didaktické texty jsou, jaké jsou na ně kladeny požadavky, jaké mají funkce a strukturu, jak je možné je hodnotit z didaktického pohledu. Hlavním cílem je zodpovězení otázky: „Jak vytvořit kvalitní didaktický text efektivně s využitím moderních technologií jako je umělá inteligence?“. K identifikaci a charakteristice různé didaktické vybavenosti učebnic a podobných didaktických textů je jako výzkumná metoda použita obsahová analýza. Analyzovány a komparovány jsou výsledky výzkumů didaktické vybavenosti různých učebnic a didaktických textů. Aby byl učitel schopen vytvořit efektivní didaktický materiál pro svou výuku, měl by vědět jaké verbální i obrazové komponent v něm může aplikovat a do didaktického textu by je měl zahrnout. K tvorbě didaktického textu lze využít umělou inteligenci, která může učiteli ušetřit čas a pomoc najít novou inspiraci.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.