Celoroční hra ve školní družině – integrovaná tematická výuka Evropská unie
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný) |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Článek se zabývá popisem realizace celoroční hry na téma Evropská unie pro žáky druhé třídy v rámci školní družiny. Základem výuky bylo vytvoření fiktivního státu každým žákem, vytvoření ústavy, představitele státu, měny. Žáci se v první části výuky konfrontovali s myšlenkou: jak se chováš ty, chovají se k sobě lidé ve tvém státě. Druhá část projektu směřovala k tématu Evropské unie, kdy se žáci se svými státy mohli spojovat do unií na základě vytvoření smlouvy definující pravidla fungování států v jejich unii. Pozorovali tak výhody a nevýhody spolupráce s více státy. Specifikum realizace výuky ve školní družině upozorňuje na možnost propojit výchovu v rámci školní družiny s předměty školní výuky |