Mediace a plurilingvní a plurikulturní kompetence ve vztahu k interkulturní (komunikační) kompetenci

Autoři

ZERZOVÁ Jana

Rok publikování 2023
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Kapitola představila výsledky přehledové studie zahrnující 35 publikačních výstupů z let 2010 – 2023, která si kladla za cíl srovnat termíny plurikulturní kompetence (včetně pluriligvní kompetence a mediace) s termínem interkulturní komunikační kompetence (ICC). Ačkoliv terminologická shoda v odborných publikacích nepanuje, dle Runnels (2021) a dalších autorů z CEFR CV (2020) vyplývá, že plurikulturní kompetence (PCC) je pojmem ICC nadřazeným, spíše než naopak. Jistá oddělenost obou přístupů ve výzkumu a výuce s sebou nese celou řadu výzkumných témat, z nichž některá mají tradici spíše ve výzkumu rozvoje ICC v kontextu výuky CJ a jejichž zúžení na téma mediace (a PCC) by bylo žádoucí a která by stálo za to otevřít i v kontextu českého výzkumu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.