Vliv socioekonomického statusu na vzdělávání a vznik potenciálních problémových situací

Autoři

MARINIČ Peter

Rok publikování 2023
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Každý žák vychází z určitého domácího prostředí, které ovlivňuje jak jeho socializaci do společnosti, tak volbu vzdělávací dráhy ale i proces vzdělávání společně s výsledky a efekty učení. Tyto faktory pak dále ovlivňují i jeho uplatnění v pracovním nebo osobním životě. Domácí prostředí, tedy prostředí rodiny, které má tyto silné formativní účinky je mimo jiné podmíněno i ekonomickou, sociální a kulturní situací dané rodiny, kterou lze identifikovat prostřednictvím socioekonomického statusu. Příspěvek tedy prostřednictvím analýzy dostupných materiálů, zejména z oblasti šetření zaměřených na dosahované vzdělávací výsledky, jako například PISA, ale i dalších zdrojů identifikuje propojení socioekonomického statusu na vzdělávání a výsledky učení. Na základě těchto zjištění následně identifikuje potenciální problémy a problémové situace ve vzdělávání.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.