Vliv socioekonomického statusu na vzdělávání a vznik potenciálních problémových situací
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Každý žák vychází z určitého domácího prostředí, které ovlivňuje jak jeho socializaci do společnosti, tak volbu vzdělávací dráhy ale i proces vzdělávání společně s výsledky a efekty učení. Tyto faktory pak dále ovlivňují i jeho uplatnění v pracovním nebo osobním životě. Domácí prostředí, tedy prostředí rodiny, které má tyto silné formativní účinky je mimo jiné podmíněno i ekonomickou, sociální a kulturní situací dané rodiny, kterou lze identifikovat prostřednictvím socioekonomického statusu. Příspěvek tedy prostřednictvím analýzy dostupných materiálů, zejména z oblasti šetření zaměřených na dosahované vzdělávací výsledky, jako například PISA, ale i dalších zdrojů identifikuje propojení socioekonomického statusu na vzdělávání a výsledky učení. Na základě těchto zjištění následně identifikuje potenciální problémy a problémové situace ve vzdělávání. |
Související projekty: |