Problémy žáka s dyslexií při násobení a kompenzační postupy pro jejich redukci
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Elementary Mathematics Education Journal |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://emejournal.upol.cz/ |
Klíčová slova | specific learning disabilities; multiplication of natural numbers; multiplication table; case study. |
Popis | Předložená kazuistika pojednává o problémech žáka 5. ročníku při osvojování si operace násobení. Jejím cílem je upozornit na vyskytující se potíže některých žáků se specifickými poruchami učení v matematice, a poukázat na to, jak může být pro ně náročné zvládnout operaci násobení přirozených čísel v oboru malé násobilky. Záměrem této kazuistiky bylo rovněž najít a popsat vhodné strategie, které by žáka více posunuly v jeho výkonu a kompenzovaly stávající potíže při násobení. Jedná se o problematiku z oblasti didaktiky matematiky a uvádíme ji zde do souvislosti se specifickými poruchami učení. Vybraná případová studie ilustrující tuto problematiku by se mohla stát inspirativní a užitečnou pro učitele matematiky, učitele 1. stupně ZŠ, konzultanty v oblasti vzdělávání, ale i pro studenty – budoucí učitele matematiky či rodiče dětí s popsanými potížemi |