Förderung von Selbstevaluation der angehenden DaF-Lehrenden: Ergebnisse einer Inhaltsanalyse der Selbstevaluationsaussagen

Název česky Podpora rozvíjení sebehodnocení budoucích učitelů němčiny jako cizího jazyka: obsahová analýza sebehodnotících výroků
Autoři

VELIČKOVÁ Jana

Rok publikování 2024
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Přáspěvek představuje studii založenou na programu rozvíjejícím sebehodnocení. Cílem je představit charakteristiky sebehodnotících výroků, které byly získány od 14 budoucích učitelů němčiny jako cizího jazyka na začátku a na konci absolvování tohoto programu. Pro sběr dat byla použita metoda hlasitého vzpomínání a pro analýzu byla použita obsahová analýza podle Mayringa (2010). Výsledky ukazují, že ačkoli je proces vývoje sebehodnocení značně individuální, lze analýzou sebehodnotících výroků identifikovat některé společné charakteristiky tohoto procesu - například fokusované aspekty výkonu a úroveň jejich evidence. Cílem příspěvku je rovněž přispět k diskusi o možných implikacích pro koncipování podpory sebehodnocení ve vzdělávání učitelů.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.