Beziehung zwischen KI und Arbeit mit Sprachkorpora: Neue Herausforderungen von alten Bekannten?

Autoři

KÁŇA Tomáš HRADÍLKOVÁ Helena

Rok publikování 2024
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Již zhruba dvacet let se hojně využívají elektronické jazykové korpusy. Výuky se však téměř nedostaly (viz Fandrych 2021, Káňa 2023). A už zhruba rok využívá široká veřejnost umělou inteligenci. Ani ne její implementace, ale pouhá představa toho, co dokáže, vyvolala v učitelských kabinetech paniku. Příspěvek se zabývá tím, jak lze oba nástroje smysluplně a komplementárně využít ve vzdělávání učitelů a ve výuce jazyků. Slouží také jako východisko k diskusi a výměně zkušeností s využíváním korpusových dat a text botů.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.