Rozvoj čtenářské pregramotnosti v rodině předškolních dětí

Autoři

HŘAVOVÁ Aneta

Rok publikování 2023
Druh Další prezentace na konferencích
Citace
Přiložené soubory
Popis Současná studie je součástí disertační práce, která se zabývá podporou rozvoje čtenářské pregramotnosti v rodině předškolních dětí av mateřské škole. Cílem této studie bylo zjistit, jaké jsou rodičovské praktiky, které ovlivňují rozvoj čtenářské pregramotnosti u jejich dětí v předškolním věku. Pro účely využití kombinace výzkumných metod – dotazník, vedení deníku rodičů a rozhovor s rodiči. V tomto příspěvku seznamuji s výsledky rozhovorů v porovnání s výsledky pre-testu, který byl zaměřen na zjišťování jazykových a řečových dovedností. Z výsledků vyplynulo, že rozdíly mezi praktikami rodičů jsou patrné, což do jisté míry odpovídá výsledkům jednotlivých dětí ve standardizovaném testu jazykových a řečových dovedností. V závěru práce uvažuji nad možnými souvislostmi těchto výzkumných zjištění.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.