Čtenářská pregramotnost a její rozvoj v rodině předškolních dětí
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Cílem předvýzkumu disertační práce bylo zjistit, jaká je úroveň čtenářské pregramotnosti dětí navštěvující jednotřídní mateřskou školu v Brně a jaké aspekty rodiny ovlivňují rozvoj čtenářské pregramotnosti. Na základě výsledků pedagogické diagnostikybyly vybrané dvě děti, s nejlepším a nejhorším výsledkem pedagogické diagnostiky v oblasti řeči, která je součástí čtenářské pregramotnosti. Dalšívyužitou metodou byly rozhovory s rodiči těchto dětí, kteří byli po jeho ukončení vyzváni k vedení deníku po dobu jednoho měsíce. Z výsledků předvýzkumu vyplynulo, že ačkoliv výsledky testů ukazují na rozdílnou úroveň jazykových schopností vybraných dětí, jejich rodinné prostředí se jeví jako vysoce podnětné, zejména z hlediska domácího předčítání. V závěru práce uvažuji nad možnými souvislostmi těchto výzkumných zjištění. |