Čtenářská pregramotnost a její rozvoj v rodině předškolních dětí

Autoři

HŘAVOVÁ Aneta

Rok publikování 2022
Druh Další prezentace na konferencích
Citace
Přiložené soubory
Popis Cílem předvýzkumu disertační práce bylo zjistit, jaká je úroveň čtenářské pregramotnosti dětí navštěvující jednotřídní mateřskou školu v Brně a jaké aspekty rodiny ovlivňují rozvoj čtenářské pregramotnosti. Na základě výsledků pedagogické diagnostikybyly vybrané dvě děti, s nejlepším a nejhorším výsledkem pedagogické diagnostiky v oblasti řeči, která je součástí čtenářské pregramotnosti. Dalšívyužitou metodou byly rozhovory s rodiči těchto dětí, kteří byli po jeho ukončení vyzváni k vedení deníku po dobu jednoho měsíce. Z výsledků předvýzkumu vyplynulo, že ačkoliv výsledky testů ukazují na rozdílnou úroveň jazykových schopností vybraných dětí, jejich rodinné prostředí se jeví jako vysoce podnětné, zejména z hlediska domácího předčítání. V závěru práce uvažuji nad možnými souvislostmi těchto výzkumných zjištění.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.