Rodičovské praktiky v rámci podpory rozvoje čtenářské pregramotnosti u dětí v předškolním věku
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Citace | |
Popis | Studie je součástí disertační práce, která se zabývá podporou rozvoje čtenářské pregramotnosti v rodině předškolních dětí a v mateřské škole. Cílem této studie bylo zjistit, jaké jsou rodičovské praktiky, které ovlivňují rozvoj čtenářské pregramotnosti u jejich dětí v předškolním věku. V tomto příspěvku se zaměřuji na prostředí rodiny. Pro tyto účely byla využita kombinace výzkumných metod –vedení deníku rodiči a rozhovor. V tomto příspěvku seznamuji s výsledky rozhovorů v komparaci s výsledky z analýzy deníků. Z výsledků vyplynulo, že rozdíly mezi praktikami rodičů jsou patrné, přesto je domácí předčítání u všech rodičů dominantní aktivitou, díky které rodiče podporují rozvoj čtenářské pregramotnosti u svých dětí.. V závěru práce uvažuji nad možnými souvislostmi těchto výzkumných zjištění. |