Netradiční cesta začínajícího učitele: z tandemové výuky do vlastní třídy za 667 dní
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Předkládaná longitudinální studie se zaměřuje na specifický průběh profesní dráhy začínající učitelky, která nejprve působila v tandemové výuce a poté přešla do role samostatné třídní učitelky. Skrze narativní analýzu polostrukturovaných rozhovorů realizovaných během tří let byly identifikovány důležité momenty v profesní trajektorii začínající učitelky. Výsledky studie ukazují, že tandemová výuka má potenciál poskytnout intenzivní podporu a bezprostřední zkušenosti pro začínajícího učitele. Je však důležité pečlivě promýšlet systematičnost a kontinuitu podpory i při přechodu do samostatné praxe. V kontextu aktuálních změn v legislativě týkající se adaptačního období mají tato zjištění význam pro koncipování indukčních strategií. |
Související projekty: |