Narrative identity dimensions of students in private alternative schools
Název česky | Dimenze narativní identity žáků v soukromých alternativních školách |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2024 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Sage Open |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Sage Open |
Doi | http://dx.doi.org/10.1177/21582440241292817 |
Klíčová slova | Narrative identity; student narratives; narrative analysis; private alternative schools; primary and lower secondary education |
Přiložené soubory | |
Popis | Tato studie zkoumá, jak jsou identity žáků spoluutvářeny vzdělávacími zkušenostmi. Analyzovali jsme narativy žáků páté a sedmé třídy ze dvou soukromých alternativních škol v České republice. Zjištění odhalují, že se žáci ztotožňovali s přáteli, měli pozitivní vztahy s učiteli a školou a zažívali zajímavou výuku, blízkost a respekt. Tyto poznatky zdůrazňují typické charakteristiky identity pro jejich věkovou skupinu a poukazují na význam pozitivních vzdělávacích zkušeností při utváření identity žáků. Tato studie přispívá k výzkumu narativní identity a roli alternativních soukromých škol v základním vzdělávání. |
Související projekty: |