Narrative identity dimensions of students in private alternative schools

Logo poskytovatele
Název česky Dimenze narativní identity žáků v soukromých alternativních školách
Autoři

VLČKOVÁ Kateřina LOJDOVÁ Kateřina

Rok publikování 2024
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Sage Open
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www Sage Open
Doi http://dx.doi.org/10.1177/21582440241292817
Klíčová slova Narrative identity; student narratives; narrative analysis; private alternative schools; primary and lower secondary education
Přiložené soubory
Popis Tato studie zkoumá, jak jsou identity žáků spoluutvářeny vzdělávacími zkušenostmi. Analyzovali jsme narativy žáků páté a sedmé třídy ze dvou soukromých alternativních škol v České republice. Zjištění odhalují, že se žáci ztotožňovali s přáteli, měli pozitivní vztahy s učiteli a školou a zažívali zajímavou výuku, blízkost a respekt. Tyto poznatky zdůrazňují typické charakteristiky identity pro jejich věkovou skupinu a poukazují na význam pozitivních vzdělávacích zkušeností při utváření identity žáků. Tato studie přispívá k výzkumu narativní identity a roli alternativních soukromých škol v základním vzdělávání.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.