Kooperativní výchova jako cesta k integraci jednotlivců bez ohledu na jejich etnický, ekonomický, sociální a jiný původ

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ŠAFÁŘOVÁ Michaela MAŠEK Pavel

Rok publikování 2000
Druh Prezentace v oblasti VaV (AV tvorba, WEB aplikace apod.)
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis V rámci plnění grantového projektu fakulty sociálních studií MU Brno "Podpora optimálního vývoje osobnosti a intelektu dětí ze znevýhodněného sociokulturního prostředí jako cesta k respektování lidských práv" jsme pro učitele a další profesionály pracující s dětmi připravili tréninkový program, který nabízí možnosti, jak zlepšit mezilidskou komunikaci a s ní související vztahy účastníků výukového procesu. Tento program může být zároveň cestou, jak do vyučování integrovat žáky z různého sociokulturního prostředí, aby byly akceptovány a využívány jejich kulturní odlišnosti při výuce. Při koncipování tohoto tréninkového programu jsme se nechali inspirovat programem Cooperative Discipline, jehož autorkou je americká pedagožka a rodinná poradkyně Linda Albert. Teoretický rámec Kooperativní výchovy tvoří principy individuální psychologie Alfreda Adlera.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.