Úroveň koordinace - základní předpoklad pro utváření pohybových dovedností
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2001 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Role tělesné výchovy a sportu v transformujících se zemích středoevropského regionu |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Sport a aktivity volného času |
Klíčová slova | Neuro-Muscular Coordination; Motor Skills |
Popis | Cílem této práce bylo rozšířit informace o výuce tělesné výchovy dětí mladšího školního věku, zejména vliv netradičních (experimentální, alternativní) pohybových aktivit na rozvoj koordinačních schopností. Tato práce dále zkoumá vliv těchto aktivit na proces motorického učení v bruslení. Podle současných teorií motorického učení jsou to zejména individuální předpoklady a úroveň koordinačních schopností, které hrají hlavní roli v procesu učení. Výzkum ukazuje, že netradiční (experimentální, alternativní) přípravné pohybové aktivity pomáhají zlepšit dětskou nervosvalovou koordinaci a zrychlit celý proces učení. Výsledkem těchto zjištění je doporučení, aby netradiční (experimentální, alternativní) pohybová cvičení byla zpracována do speciálního programu, který by byl zahrnut v tělesné výchově dětí mladšího školního věku. Tato pohybová cvičení jsou zaměřena na zlepšení koordinačních schopností., které by měly zlepšit a zrychlit proces motorického učení a zvládnutí různorodých pohybových dovedností. |
Související projekty: |