Metafora klimatu ve školním prostředí a žákovské hodnocení učitelů

Autoři

MAREŠ Jan JEŽEK Stanislav

Rok publikování 2003
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Psychológia a patopsychológia
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.elis.sk/
Obor Psychologie
Klíčová slova school research; social climate; clasroom climate; students evaluation of education
Popis V přehledové studii opírající se především o anglicky psanou literaturu se autoři zabývají významnými tématy současné pedagogické psychologie: sociálním klimatem třídy a školy á študentským hodnocenim učitelů a kvality výuky. Upozorňuji na komplexnost těchto jevů a diskutují pojem "kompozitní proměnné", který se jim však nezdá výstižný. Uvádějí několik možných pristupů ke studiu klimatu školní třídy. Z postojů žáků (studentů) ke škole se soustřeďují na to; jak hodnotí své učitele a kvalitu výuky. Rozebirají faktory, které toto hodnocení ovlivňují: Konstatují, že v našich podmínkách jsou žáci ve svých hodnoceních školy ovlivněni predevším děním ve vlastní třídě; nemají většinou dost prostoru na vytváření diferencovanějších postojů.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.