Prostředí podporující učení a vyučování v dnešní české škole. Příspěvek k poznání kultury klíčového školního procesu.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2004 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Pedagogická konferencia VII. Aktuálne otázky výchovy a vzdelávania v období vstupovania do EÚ. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Stimulating; Milieu; Learning; Teaching; Czech; Schools |
Popis | Následující příspěvek je zaměřen na nejvýznamnější oblast chodu školy: prostředí pro učení a vyučování. Věnujeme v něm se fungování této oblasti s ohledem na několik hlavních souvislostí jejího chodu: na fungování školy jako projev její kultury, na vztahy mezi učením a vyučováním, a na paradigmata školy jako specifické organizace a školy jako pospolitosti. Tyto souvislosti vnímáme jako objektivní výchozí podmínky existence a fungování sledované oblasti chodu školy a jejího eventuálního rozvoje. Dále vztahujeme k tématu data, která jsme získali naším empirickým šetřením na českých školách. Z obou souborů poznatků vyvozujeme některé obecné závěry, které napomáhají přiblížit se k poznání kultury klíčového procesu ve škole |
Související projekty: |