Pupils Optimal School Adaptation Factors
Název česky | Faktory optimální školní adaptace žáků |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2004 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Teachers and Health 6. Evžen Řehulka (Ed.) |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | adaptation; psychological load; responsibility; social relationships |
Popis | Na vzorku žáků základních škol bylo v rámci širšího výzkumného projektu zjišťováno, jaké jsou souvislosti mezi symptomy maladaptace, vybranými osobnostními vlastnostmi a školní výkonností. Ukázalo se, že zhoršený školní výkon maladaptovaných žáků často neodpovídá jejich intelektové kapacitě a že pro tyto žáky jsou rovněž typické nízká výkonová motivace, externalistické atribuce a snížené přijímání odpovědnosti za vlastní chování. Identifikace příčin maladaptace vedoucí k psychické zátěži a stresu nás vedla k úvahám o tom, jak modifikovat chování maladaptovaných žáků. |
Související projekty: |