VLIV ZMĚNY POHYBOVÉHO REŽIMU NA POHYBOVOU AKTIVITU DĚTÍ NA PRVNÍM STUPNI ZŠ

Autoři

ZACHRLA Jan TRÁVNÍČEK Marek

Rok publikování 2004
Druh Článek ve sborníku
Konference Optimální působení tělesné zátěže a výživy
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova school attendance; motoric activity; younger school age; motoric regime
Popis Cíle výzkumu bylo posouzení účinku modelového pohybového programu na některé složky zdatnosti. Jednou z částí bylo také sledování množství pohybové aktivity dětí během jejich pobytu ve škole. Současný výchovný a výukový proces ve školách ne vždy dostatečně přihlíží k potřebám střídání zátěže a odpočinku, k biorytmům, psychickým a fyziologickým potřebám žáků. Nedochází k uspokojení pohybových zájmů a potřeb žáků a nevyužívají se moderní pracovní metody. Na tělesnou výchovu nelze nahlížet jako na vyučovací předmět, ale je nutné přiblížit tělesnou výchovu reálným potřebám života žáků k ovlivňování jejich zdraví. Je třeba přijmout názor, že pohybová aktivita je jedním z nejúčinnějších prostředků kompenzace převážně jednostranného pracovního zatížení žáků ve škole. Proto by se měla naplňovat snaha integrovat tělesnou výchovu a pohybovou aktivitu v co největší míře do denního i týdenního režimu žáků. Výsledky výzkumu dokumentují rozdíly v množství pohybové aktivity na škole s modelovým pohybovým programem a bez něho.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.