The teacher stressing situations in the teacher - adolescent pupil relationship
Název česky | Zátěžové situace učitele ve vztahu učitel - adolescetní žák |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2003 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Teachers and Health 5 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | teacher stress; teacher pupil relationship; adolescence |
Popis | Některé pedagogické situace mezi učitelem a adolescentním žákem mohou mít značnou míru stresogennosti. V článku skupina 368 učitelů a učitelek základních a středních škol tyto situace definovala a označila stupeň jejich obtížnosti. Jde především o situace, kdy se žák chová velmi sebevědomě až nekriticky, zdůrazňuje vlastní osobu, prosazuje se silou a bere málo ohledů na druhé. S vyšším věkem žáků učitelé, některé tyto vlastnosti více tolerují a tudíž je méně stresují. Míru stresogennosti ovlivňuje genderový faktor (učitel/učitelka) a stupeň školy (základní/střední škola). Studium této problematiky může být důležitou informací pro sebereflexi učitele. |
Související projekty: |