The teacher stressing situations in the teacher - adolescent pupil relationship

Název česky Zátěžové situace učitele ve vztahu učitel - adolescetní žák
Autoři

ŘEHULKA Evžen ŘEHULKOVÁ Oliva

Rok publikování 2003
Druh Článek ve sborníku
Konference Teachers and Health 5
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova teacher stress; teacher pupil relationship; adolescence
Popis Některé pedagogické situace mezi učitelem a adolescentním žákem mohou mít značnou míru stresogennosti. V článku skupina 368 učitelů a učitelek základních a středních škol tyto situace definovala a označila stupeň jejich obtížnosti. Jde především o situace, kdy se žák chová velmi sebevědomě až nekriticky, zdůrazňuje vlastní osobu, prosazuje se silou a bere málo ohledů na druhé. S vyšším věkem žáků učitelé, některé tyto vlastnosti více tolerují a tudíž je méně stresují. Míru stresogennosti ovlivňuje genderový faktor (učitel/učitelka) a stupeň školy (základní/střední škola). Studium této problematiky může být důležitou informací pro sebereflexi učitele.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.