The different lifestyles of elementary school female teachers as seen by themselves

Název česky Posuzování vlastního životního stylu u učitelek základních škol
Autoři

ŘEHULKA Evžen ŘEHULKA Evžen ŘEHULKOVÁ Oliva

Rok publikování 2004
Druh Článek ve sborníku
Konference Teachers and Health 6
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova a lifestyle; the lifestyle genesis; the teachers profession
Popis Ve studii je popsán výzkum životního stylu učitelek základních škol (n=216). Šetřením bylo identifikováno 14 typů životního stylu a určena jejich podmíněnost prostředím, výchovou a sebevýchovou. Ukázalo se, že nejčastější jsou životní styly, které byly charakterizovány jako výkonové a reflexivní, přičemž tyto styly byly podmíněny výchovou a sebevýchovou. Většina ostatních stylů byla určena spíše faktory prostředí. Výzkum ukázal, že učitelky volí optimální životní styl k charakteru své profese a vědomě ho formují. Považujeme životní styl za důležitou kategorii v pedeutologii a jejímu výzkumu a formování by se měla věnovat pozornost v profesní přípravě a také při analýze kariéry učitele.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.