Vyjádření emocí v textech 11- a 13 letých

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

VANČURA Jan JEŽEK Stanislav

Rok publikování 2005
Druh Článek ve sborníku
Konference Vývoj utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech (ed. Petr Macek a Jiří Dalajka).
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova emotion; story
Popis V rámci longitudinální studie Elspac jsme se zabývali analýzou textů, které jedenáctiletí napsali o vlastních kresbách stromu. Ukázalo se, že rodinné prostředí, hodnocené dítětem pomocí "Dotazníku pro zjišťování způsobu výchovy v rodině"(Čáp, Boschek 1994), souvisí s kvalitou emocí, které jsou v textech explicitně vyjádřeny. S odstupem dvou let jsme stejné děti požádali o napsání odlišného textu - příběhu nebo zážitku z vlastního života. Tyto příběhy jsme hodnotili podle stejných kriterií jako dříve zpracovávané texty. Příspěvek porovnává vybrané vlastnosti obou textů. Vztahy zjištěné v jedenácti letech se ve třinácti letech nepodařilo replikovat.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.