Jak se brněnští gymnazisté učí cizí jazyky? Jaké strategie učení používají? Které strategie jsou z hlediska vzdělávacích výsledků nejefektivnější?

Logo poskytovatele
Autoři

VLČKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2005
Druh Článek ve sborníku
Konference Pedagogický výzkum: Reflexe společenských potřeb a očekávání? Sborník příspěvků z XIII. konference ČAPV
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Foreign language learning strategies; upper secondary comprehensive school; foreign language learning; effective strategies.
Popis Výzkum gymnazistů v Brně zjišťoval, jak se studenti učí cizím jazykům, jaké strategie učení používají, jaké jazyky se učí, jak dlouho, co je motivuje a jak vidí efektivní učení. Zjišťováno bylo používání přímých strategií učení (paměťové, kognitivní, kompenzační) a nepřímých stra-tegií (metakognitivní, afektivní, sociální) a jejich efektivita. GA406/05/2107.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.