Jak se brněnští gymnazisté učí cizí jazyky? Jaké strategie učení používají? Které strategie jsou z hlediska vzdělávacích výsledků nejefektivnější?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2005 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Pedagogický výzkum: Reflexe společenských potřeb a očekávání? Sborník příspěvků z XIII. konference ČAPV |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Foreign language learning strategies; upper secondary comprehensive school; foreign language learning; effective strategies. |
Popis | Výzkum gymnazistů v Brně zjišťoval, jak se studenti učí cizím jazykům, jaké strategie učení používají, jaké jazyky se učí, jak dlouho, co je motivuje a jak vidí efektivní učení. Zjišťováno bylo používání přímých strategií učení (paměťové, kognitivní, kompenzační) a nepřímých stra-tegií (metakognitivní, afektivní, sociální) a jejich efektivita. GA406/05/2107. |
Související projekty: |