Parémie a frazémy v publicistice, jejich promny a funkce se zaměřením na církevní publicistiku

Autoři

MINÁŘOVÁ Eva

Rok publikování 2005
Druh Článek ve sborníku
Konference Parémie národ slovanských II
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova frazém; parémie; konotace; varianty frazému; církevní publicistika
Popis Analýza publicistických textů denního tisku a stylu psané církevní publicistiky doložila výskyt parémií a frazémů všech typů. Jejich užití se převážně jeví jako záměrné, motivované a funkční. Uvedené prostředky jsou projevem ustálenosti vyjádření a sdělení ozvláštňují. a intenzifikují. Často dochází k proměnám parémií a frazémů v podobě substituce výrazu, vznikají varianty frazému, také se setkáváme s transformací do jiného sémantického okolí, převážně s nečekanými konotacemi.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.