Výrazové prostředky persvaze v psané církevní publicistice

Autoři

MINÁŘOVÁ Eva

Rok publikování 2005
Druh Článek ve sborníku
Konference Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova persuasive language means; church journalistic texts; journalistic style
Popis Sledování výrazových prostředů s persvazivním působením bylo provedeno na základě analýzy Katolického týdeníku a s přihlédnutím k ostatnímu katolickému tisku, a to především v komentářích, úvodnících nebo rozhovorech. Jako prostředky persvaze se v nich uplatňuje např. obrazné vyjádření, nečekaná metafora a metonymie a jiné tropy a figury, přísloví a jejich modifikace, expresivní jazykové prostředky, neobvykle užité jazykové prostředky z jiných stylových sfér apod.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.