Inovační potenciál jako předpoklad rozvoje kultury škol (Příklad otevřenosti škol vůči okolí)

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

HLOUŠKOVÁ Lenka

Rok publikování 2005
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Studia Paedagogica, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova school culture; school openness towards external environment;
Popis Klíčovou otázkou přísvěvku je otázka: kde a jak silný inovační potenciál pro rozvoj kultury škol se skrývá v otevřenosti škol vůči okolí. Inovační potenciál je interpretován na základě obsahové analýzy volných odpovědí ředitelů základních škol o otevřenosti škol vůči okolí. Otevřenost škol se projevuje v činnostech, jako je prezentace školy, úsilí o sociální soudržnost mezi školou a okolím, ve spolupráci školy se subjekty okolí. Otevřenost škol podporuje práce se zdroji a dosahování hodnot na základě principů ve vztahu ke komunikaci a spolupráci O prezentaci škol (o tzv. informační otevřenosti) můžeme říci, že podléhá sebeobnovujícímu se inovačnímu procesu bez výrazné tendence ředitelů škol něco měnit. V případě vztahové otevřenosti (kategorie úsilí o sociální soudržnost, spolupráce školy se subjekty okolí) ředitelé vyjadřují silnou tendenci měnit zejména spolupráci školy se subjekty okolí. Silný inovační potenciál najdeme v i případě hodnot a principů, kde ředitelé vyjadřují tendenci posílit míru otevřenosti ve vzájemných vztazích školy a okolí a posílit motivaci k otevřenosti u aktérů z okolí.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.