Historický přehled vzniku molekulární psychiatrie

ŠERÝ Omar ZVOLSKÝ Petr

Rok publikování 2006
Časopis / Zdroj Česká a slovenská psychiatrie

Obor Neurologie, neurochirurgie, neurovědy
Klíčová slova molecular psychiatry; history; psychopharmacology; genetics; PCR; DNA; genome; microarray; Cajal; Gall; Mendel
Popis Obor molekulární psychiatrie vznikl v posledních dvou desetiletích. Základním úkolem oboru molekulární psychiatrie je výzkum molekulárních příčin psychických poruch a objasňování patogeneze psychických poruch. Základním cílem oboru molekulární psychiatrie je zkvalitnění diagnostiky a léčby psychických poruch, čímž by molekulární psychiatrie měla významnou měrou přispět především ke zlepšení komfortu pacientů s psychickými poruchami. Cílem tohoto příspěvku je zmapování nejdůležitějších okamžiků historie vzniku oboru molekulární psychiatrie a připomenutí poněkud opomíjených souvislostí, které hrály při vzniku molekulární psychiatrie svou roli.