Co nám mohou začínající učitelé sdělit o klimatu a kultuře školy?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2005 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Psychosociální klima školy III. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | school climate assessment; beginning teachers; diaries |
Popis | Příspěvek se zabývá otázkou, jaké informace nám mohou začínající učitelé poskytnout o klimatu školy a jaké ne. Studie porovnává výsledky tří metod - deníků, skupinového rozhovoru a individuálního polostrukturovaného rozhovoru. Ve výsledcí jsou shrnuty oblasti, které jsou nejčastěji předmětem pozornosti a výpovědí začínajících učitelů. Výsledky zároveň ukazují na velké rozdíly mezi informacemi z deníků a rozhovorových metod vedoucí k doporučením opatrnosti při používání rozhovorových metod. |
Související projekty: |