Jaká kritéria jsou důležitá pro učitele ŽŠ při výběru učebnic zeměpisu? Výsledky výzkumné sondy provedené na jihomoravských základních školách
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2006 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Education; Educational Research; Didactics of Geography; Teachers Research; Textbooks Research; Textbooks Assessment |
Popis | Příspěvek je seznámením s výzkumnou sondou, jejíž autoři se snažili na vzorku 53 učitelů prostřednictvím dotazníku nalézt odpovědi na otázky týkající se interakce učebnice zeměpisu - učitel. K čemu učitelé učebnice využívají? Jakou plní učebnice ve výuce úlohu? Které učebnice učitelé využívají? Podle jakých kritérií vybírají učitelé učebnice pro svůj předmět? Jaké jsou jejich požadavky v souvislosti s učebnicemi? Sonda mimo jiné dokazuje aktuální potřebnost výzkumu učebnic, který by usnadnil učitelům výběř po všech stránkách nejkvalitnější učebnice. |