Životní příběhy učitelů - od kvalitativního ke smíšenému výzkumnému designu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2006 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu; sborník anotací 14 konference ČAPV |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.jlukas.cz/doc/pedagogicka/zivotni_pribehy_ucitelu.pdf |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | teacher; development; qualitative methodology; life story; narrative approach; triangulation; mixed methods research design |
Popis | Příspěvek je věnován novějšímu přístupu ke zkoumání učitele, shrnuje teoretická a metodologická východiska kvalitativně orientovaného výzkumu, analyzujícího vývoj učitele na základě jeho životního příběhu (life story) zjišťovaného metodou rozhovoru. Validita těchto výzkumů může být zajišťována pomocí triangulace jinými metodami. Závěr příspěvku je věnován možnému propojení kvalitativních a kvantitativních metod. |
Související projekty: |