Trenér v normativní koncepci pedagogiky sportu

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Fakultu sportovních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

JŮVA Vladimír

Rok publikování 2006
Druh Článek ve sborníku
Konference Sborník prací Fakulty sportovních studií
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sportovních studií

Citace
Obor Sport a aktivity volného času
Klíčová slova Sport pedagogy; normative conception of sport pedagogy; sport trainer; coach
Popis Pedagogika sportu se z hlediska základních vědeckých paradigmat člení především na dvě oblasti – na empirickou a normativní. Uvedené dělení se odráží mj. v odlišném pohledu na problematiku trenérství. Z hlediska vzrůstajícího tlaku na maximální sportovní výkon se jeví jako efektivní sociální výzkum úspěšných trenérů a jejich aktivit, tzn. empirická (výzkumná) orientace pedagogiky sportu. Z hlediska širších humanizačních aspektů a především v souvislosti s reakcí na prohlubující se negativní jevy ve vrcholovém sportu sílí význam normativní pedagogiky sportu, která v trenérské práci zvláště zdůrazňuje pedagogickou odpovědnost, směřování k „dobrému životu“ a rozvoj prosociálního chování.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.