Evaluace strategií učení v osvojeném kurikulu vzdělávací oblasti (cizí) jazyk a jazyková komunikace na konci základního vzdělávání (zpráva z výzkumu)
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2006 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Problémy kurikula základní školy |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://is.muni.cz/el/1441/jaro2004/SZ7BP_MET1/1129703/ |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | foreign language; learning strategies; assessment; compulsory education |
Popis | Strategie učení cizímu jazyku představují hlavní složku klíčové kompetence k učení stanovené v rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání. Úroveň rozvoje používání strategií učení byla zjišťována u 2384 žáků 9. ročníků základních škol v ČR, tedy na konci evaluačního období (konec povinné školní docházky, ukončení základního vzdělávání). Žáci stra-tegie používají nesystematicky, pouze někdy. Mezi nepoužívané strategie patří zejména paměťové strategie. Většina žáků v 9. třídách se učí pouze jeden cizí jazyk, a to angličtinu a většina žáků tento jazyk také preferuje. Angličtinu se také většina žáků začala učit jako první cizí jazyk. |
Související projekty: |