Výzkum vlivu Halliwickovy metody plavání na odstranění anxiozity z vodního prostředí u dětí a mládeže
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2007 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Kinantropologické aspekty v psychologii a sportu |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Sport a aktivity volného času |
Klíčová slova | swimming; the Halliwick Concept of teaching swimming; anxiety; water environment |
Popis | Plavání patří podle některých autorů k nejoblíbenějším pohybovým aktivitám na všech stupních škol (Bunc, 1996, Blahutková, 1998, Charvát, 2004, Hodaň, 2005 In Blahutková, Pacholík, 2006). Přesto se čím dál častěji setkáváme s vyhýbavým chováním, jedná-li se o plaveckou výuku na základní škole a rodiče často takové chování podporují. Často se jedná pouze o jakousi "nechuť" účastnit se výuky, v některých případech se však jedná o vážnější problém - pocity úzkosti při pohybu ve vodním prostředím. Náš příspěvek se zabývá problematikou odstranění těchto pocitů. Vhodným prostředkem může být Halliwickova metoda plavání. Jde o metodu určenou handicapovaným, její využití je však mnohem širší a lze ji uplatnit také u zdravých osob s různými problémy (anxiozní pocity, potíže s kontaktem s vodou, obtížný pohyb ve vodě z nejrůznějších příčin atd.). |