Profilování genové exprese u mnohočetného myelomu

DUDOVÁ Silvie BÁRTOVÁ Eva POUR Luděk KREJČÍ Jana HÁJEK Roman

Rok publikování 2006
Časopis / Zdroj Klinická onkologie

Obor Genetika a molekulární biologie
Klíčová slova DNA microarray; gene expression profile; chromatin immunoprecipitation; multiple myeloma
Popis V našem sdělení chceme informovat o použití dvou metodik ke studiu molekulárně genetické problematiky mnohočetného myelomu (MM). První zmíníme využití DNA čipů (microarrays) a ve druhé části se zaműfiíme na chromatinovou imunoprecipitaci v analýzách epigenetických změn genů. Obě metodiky náš výzkumný tým používá, a proto představíme i první výstupy. Využití obou metodik je u MM stejné jako u všech ostatních nádorů. Představují možnost studia patogeneze maligních onemocnění na molekulární úrovni, klasifikaci jinak neodlišitelných prognostických skupin choroby, predikci léčebné odpovědi na daný terapeutický zásah a identifikaci možných molekulárních cílů protinádorové terapie.