Rámcový (školní) vzdělávací program ve vztahu k duševním a behaviorálním poruchám - Alzheimerova choroba
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2007 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | XXV. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Duševní a behaviorální poruchy jsou provázeny řadou sociálních předsudků a stigmat. Škola by mj. měla sehrát roli primární prevence v této oblasti. Rámcové vzdělávací programy pro základní školy a gymnázia zavádí nový učební předmět Výchova ke zdraví, jehož součástí by se psychiatrická témata měla stát. Závažným problémem duševního zdraví 21. století je Alzheimerova choroba (A. CH.). A. CH. je nejčastěji se vyskytující demencí. Ve svých důsledcích je A. CH. nesmírný problém jak zdravotní, tak ekonomický a společenský. Četnost této choroby roste s věkem a populace celosvětově stárne. A. CH. se podle MKN-10 (Mezinárodní klasifikace nemocí) řadí do diag-nostické jednotky F00–F09 Organické duševní poruchy, a současně se řadí k neurodegenerativním onemoc-něním. Předkládaný text zpracovává komplexně problematiku A. CH., a tím reaguje na potřebu tvorby integro-vaných studijních materiálů pro stávající a budoucí pedagogy učebního předmětu Výchova ke zdraví. |