Integrace nevidomých do běžné školní třídy

Autoři

PAVLOVSKÁ Marie REMSOVÁ Lenka HAMADOVÁ Petra

Rok publikování 2007
Druh Článek ve sborníku
Konference Bartoňová, M., Vítková, M. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na ZŠ
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova integration; drama education; blind; course
Popis Příspěvek nás seznamuje s dvojím přístupem k integraci zrakově postižených studentek do běžné školní třídy, kdy v jednom případě došlo k bezproblémovému přijetí nevidomých, v druhém naopak. Je zde popsán přístup k řešení integrace vedením školy, samotnými učiteli, žáky i nevidomými dívkami, jejich obavy i očekávání, obavy i očekávání spolužáků, postřehy asistentky pedagoga. Článek je psán ve dvou rovinách teoretické a praktické. V úvodu je uvedena teorie k dané problematice, na kterou navazují ukázky z kvalitativního výzkumu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.