Home education (home schooling) as a social and pedagogical phenomenon in potential support of healthy development of the child

Název česky Domácí vzdělávání (domácí škola) jako sociálně - pedagogický fenomén potenciální podpory zdravého vývoje dítěte
Autoři

STŘELEC Stanislav

Rok publikování 2007
Druh Článek ve sborníku
Konference SZERLAG, A. (ED.).Edukacja obywatelska w spoleczenstwach wielokulturowych
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova home education; home schooling; individual education; the options to educational concepts; the healthy development of the child
Popis Domácí vzdělávání je jednou z variant individuálního vzdělávání probíhajícího zpravidla v rodinném prostředí. Vzděláván bývá jeden nebo více žáků, většinou sourozenců. Vzdělávajícími jsou nejčastěji rodiče, zřídka prarodiče, případně domácí učitelé. Domácí vzdělávání chápeme v podmínkách českého školství jako jednu z alternativních edukačních koncepcí, pro jejíž realizaci se otevřel prostor po změnách v našem společensko-politickém systému po roce 1989. Domácí vzdělávání je zároveň trendem, který vzbudil značnou pozornost odborné i laické veřejnosti ve světě i v České republice (ČR).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.