Jak zkoumat ICT v každodenní práci učitele aneb videostudie jako kvalitativní metoda

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ZOUNEK Jiří ŠEĎOVÁ Klára

Rok publikování 2008
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Orbis scholae
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova teacher; research in education; qualitative methods; grounded theory; video studies; ICT
Popis Příspěvek sumarizuje základní metodologické obrysy výzkumného projektu Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele (grant GA ČR č. 406/06/1022), na němž autoři aktuálně pracují. Snaží se ukázat, zda a jakým způsobem je videostudie jako metoda sběru dat využitelná v kvalitativním výzkumném designu. Diskutuje se zde rovněž užitečnost propojení dat z videostudie s daty z hloubkových rozhovorů pro dosažení komplexnější perspektivy při zkoumání edukační reality. Zároveň se předkládá k nahlédnutí analytický postup při práci se získanými daty.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.