Postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Učitel v 21. století nové výzvy, nové požadavky? |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://ucitel21.vuppraha.cz/sbornik_komplet.pdf |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | teacher; further education; teacher s attitudes; curriculum reform |
Popis | Klíčovou podmínkou úspěšného zavádění kurikulární reformy je vytvoření takových podmínek, které posilují profesní autonomii učitele a podporují jeho přijetí změn a ochotu je realizovat. Jedním z významných faktorů tohoto procesu je oblast dalšího vzdělávání učitelů. Studie přináší výsledky šetření provedeného na podzim 2006 v jihomoravském regionu mezi učiteli základních škol. Cílem šetření bylo zjistit, které prvky učitelé při tvorbě školního vzdělávacího programu považují za problematické a jakou formu dalšího vzdělávání by v těchto problematických oblastech preferovali. |
Související projekty: |