Podpora prosociálnosti ve školním prostředí
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Přehled anotací 4. Mezinárodní konference ŠKOLA A ZDRAVÍ 21, 36. Mezinárodní konference pro podporu zdraví a mládeže pořádané v rámci výzkumného záměru MSM0021622421 Škola a zdraví pro 21. století |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | Helping Behavior; The Factors of Moral Development; Promoting Helping Behavior |
Popis | Příspěvek je zaměřen na prosociálnost dětí a dospívajících v kontextu školy. Jedním z předpokladů budování zdravého společenství dětí ve škole je určitá míra jejich schopnosti a ochoty pomoci druhému "jen tak", tj. bez anticipace odměny. K rozvoji prosociálnosti lze ve škole přispět jak intencionálně (cílenými aktivitami), tak i neintencionálně (vytvářením facilitujícího prostředí); obojí předpokládá od aktérů základní znalosti teoretických východisek, např. motivačních zdrojů osobní morálky, psychologických souvislostí morálního vývoje, vnějších a vnitřních faktorů rozvoje prosociálního chování dětí apod. |
Související projekty: |