Problematika edukace žáků s chronickým onemocněním (s dg. diabetes mellitus a fenylketonurie) v prostředí základní školy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | chronic illness education metabolic disoder diabetes mellitus phenylketonuria PUK pupil with special education needs |
Popis | Ve stati se pojednává o problematice chronicky nemocných žáků v prostředí základní školy. Jakým způsobem chronické onemocnění ovlivňuje celkovou situaci těchto žáků, uvádím na příkladu dvou výzkumných šetření, která se zabývala problematikou onemocnění diabetes mellitus a fenylketonurie. První část pojednává o onemocnění diabetes mellitus, představuje kvantitativní výzkumné šetření, které se zabývalo problematikou výchovy a vzdělávání žáků s tímto onemocněním na vybraných základních školách a analyzuje aspekty, které ovlivňují výchovně vzdělávací proces žáků s diabetem. Druhá část příspěvku pojednává o fenylketonurii, srovnává teoretické poznatky s reálnou životní situací na konkrétním příkladu dvou chlapců ve věku 11 let, žáků základní školy. Kvalitativní výzkumné šetření analyzuje domácí, školní a mimoškolní prostředí a situace, se kterými se tito jedinci každodenně konfrontují. |
Související projekty: |