Stories of Women Teachers: an attempt to Identify with the Profession

Název česky Příběhy učitelek: pokus o poznání profese
Autoři

ŘEHULKA Evžen

Rok publikování 2008
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Studie přináší poznatky o učitelském povolání prostřednictvím analýzy profesního příběhu padesáti učitelek. Jednotlivé výpovědi jsme strukturovali z hlediska motivace, prožitku, každodennosti, práce, významu, smyslu a osudu učitelství v osobním příběhu. Po kvalitativní analýze docházíme k závěrům, že učitelství je vědomou volbou povolání, je učitelkami chápáno hlavně tradičně, s relativně vysokým mravním kreditem a s diferencí mezi převahou výchovné či vzdělávací práce. Při identifikaci s učitelstvím dochází k životnímu naplnění, ale současně k setkání se specifickými zátěžemi a problémy, které mohou vést až deformacím, na které nebývají učitelky připraveny.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.