Píseň - integrativní východisko hudebního vzdělávání

Autoři

KNOPOVÁ Blanka

Rok publikování 2008
Druh Článek ve sborníku
Konference Aktuální otázky současné hudebně výchovné teorie a praxe III
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova song;melody tune;rhythmical part;musical report
Popis Současná hudební pedagogika stále hledá optimální cestu, jak působit na dítě, aby porozumělo hudebnímu sdělení. Ke srozumitelnosti a schopnosti vnímat tóny, následně sledovat vedení melodické linky v propojení s rytmickou stránkou, napomáhá píseň. Plní nejenom funkci esteticko-poznávací a společenskou, ale má i hodnotu výchovnou. Obsahuje čitelné, pro děti srozumitelné, hudebně vyjadřovací prostředky, které si postupně osvojují a dále hledají a objevují v jiných písních a kompozičně náročnějších skladbách. V propojení s jinými druhy umění napomáhá k harmonickému rozvoji osobnosti. Obsahová náplň reaguje na sledovaný záměr - Aktuální otázky současné hudebně výchovné teorie a praxe III.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.