Současný stav multikulturního vzdělávání a výuky v ČR (hledání koncepce a zkušenosti SIM Brno)
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek je věnován tématu multikulturní výchovy v kontextu české vzdělávací soustavy. V první části jsou zmíněny základní obecné důvody, které potřebu multikulturní výchovy dokládají (především existence stereotypů a předsudků ve společnosti). Poté je krátce vymezeno pojetí multikulturní výchovy a její hlavní cíle. Podstatná část příspěvku, vycházející z teoretických i výzkumných sdělení, je věnována různým problémům, spojeným se zaváděním multikulturní výchovy v České republice. V závěru textu je naznačena struktura a rozsah práce Střediska integrace menšin Brno (projekt ESF, MŠMT, realizovaný IPPP ČR) v oblasti multikulturní výchovy a přípravy na ni. |