Relationship between Project and Realization Form of Curriculum in Physical Education at Primary School
Název česky | Vtah mezi projektovou a realizační formou kurikula v tělesné výchově na základní škole |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2008 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Cílem kapitoly je porovnat projektované kurikulum tělesné výchovy s praktickou realizací tělesné výchovy na školách. Výzkumnou metodou je dotazníkové šetření provedené na výběrovém souboru studentů 1. ročníku středních škol, tj. na souboru čerstvých absolventů základní školy. Výsledky naznačují, že v tělesné výchově existuje patrný nesoulad mezi projektovaným (zdravotně orientovaným) a realizovaným kurikulem. Stať přináší také aktuální poznatky o vztahu respondentů k pohybu a pohybovým aktivitám. Získané poznatky mohou být východiskem jak pro případnou úpravu kurikula, tak i pro přípravu učitelů tělesné výchovy či pro příslušná opatření ve školské praxi. Kapitola zdůrazňuje, že je třeba tělesnou výchovu na základní škole více zaměřit na zlepšení zdravotní gramotnosti žáků. |
Související projekty: |