Atlas Jižní Ameriky očima studenta a učitele geografie

Autoři

MRÁZKOVÁ Kateřina SVATOŇOVÁ Hana

Rok publikování 2008
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Tematický atlas modelového regionu lze využít jako specifickou didaktickou pomůcku pro výuku zeměpisu ve škole. Specifikum představuje interakce učebního textu a mapového vyjádření. Takové pojetí tematického atlasu lze chápat jako „přemostění“ mezi učebnicí a klasickým školním atlasem. Náročnost zpracování atlasu vychází z nutnosti skloubit požadavky kartografické a učebnicové tvorby, z propojení a dodržení základních principů kartografických a didaktických principů děl. Koncepce tematického atlasu vychází z rozdělení učiva do témat, jejich zpracování do dvoustran, které tvoří vlastní učební text doplnění grafickými komponentami a především tematickou mapou k pojednávanému tématu ( problematice).

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.