Atlas Jižní Ameriky očima studenta a učitele geografie
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Tematický atlas modelového regionu lze využít jako specifickou didaktickou pomůcku pro výuku zeměpisu ve škole. Specifikum představuje interakce učebního textu a mapového vyjádření. Takové pojetí tematického atlasu lze chápat jako „přemostění“ mezi učebnicí a klasickým školním atlasem. Náročnost zpracování atlasu vychází z nutnosti skloubit požadavky kartografické a učebnicové tvorby, z propojení a dodržení základních principů kartografických a didaktických principů děl. Koncepce tematického atlasu vychází z rozdělení učiva do témat, jejich zpracování do dvoustran, které tvoří vlastní učební text doplnění grafickými komponentami a především tematickou mapou k pojednávanému tématu ( problematice). |