Reforma české školy v návaznosti na předcházení a řešení problémů v chování dětí

Autoři

ČECH Tomáš

Rok publikování 2008
Druh Článek ve sborníku
Konference Franiok, P.; Knotová, D. (ed.) Učitel a žák v současné škole
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova School; social school environment; reform of the Czech schools; special needs assitance; social educationalist; Global educational program for elementary schools
Popis Příspěvek se zabývá aktuální analýzou situace v českých základních školách v návaznosti na předcházení a řešení problémového chování dětí. Vychází z přístupu a konkrétních poznatků realizace preventivních aktivit, kompetentnosti odborných pracovníků (školního metodika prevence, výchovného poradce ad.) a hledá možný prostor ke zlepšení určitých nedostatků. Zásadním krokem, mj. i ve vztahu k prevenci rizikového chování, se jeví reforma českého školství a zavádění Rámcového vzdělávacího programu do škol. Důležité jsou rovněž prvotní zkušenosti z výuky podle aktuálně vytvořených školních vzdělávacích programů, a to s ohledem na možnou implementaci témat prevence nežádoucího chování dětí prostřednictvím vzdělávacích konkrétních oblastí a průřezových témat.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.