Proces osvojování jazyka u dětí s poruchami autistického spektra.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | zdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | special educational needs; Framework Educational Programme for Basic Education; inclusive education; integrative education; Autism Spectrum Disorder; language |
Popis | Tento příspěvek se zaměřuje na osvojování jazyka u dětí s poruchami autistického spektra. V první části je popsána komunikace této specifické skupiny dětí, další část je zaměřena na jejich řeč v některých jazykových rovinách. Dále je popsána metoda intermodálního preferenčního sledování (IPL). Jsou zmíněny výzkumy zahraničních odborníků. V poslední části je popsána regrese osvojeného jazyka u jednotlivých poruch. Jsou uvedeny odkazy na převážně zahraniční literární zdroje. |
Související projekty: |