Využití videomédií ve výuce chemie na ZŠ

Autoři

PLUCKOVÁ Irena

Rok publikování 2008
Druh Účelové publikace
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Hlavním cílem této práce bylo, pokusit se o co nejkompletnější analýzu a interpretaci videoseriálu Chemické pokusy pro základní školy I,III a jeho využití ve výuce předmětu chemie na základní škole. Dílčí cíle práce se pak týkají těchto tématických okruhů: výukových technologií, školních chemických pokusů, videa ve výuce chemie, analýzy vdeoseriálu, návrhů didaktických aplikací v rámci metodické příručky videoseriálu Chemické pokusy pro základní školy I,III a ověření účinnosti didaktických návrhů a aplikací v reálné výuce předmětu chemie. Na základě hypotéz, které jsem si stanovila, proběhl výzkum v reálné praxi na základní škole. Nejprve byla vytvořena metodika jednotlivých vyučovacích hodin na téma Směsi v osmém ročníku a téma Soli v devátém ročníku. U obou témat byly využity reálné školní chemické pokusy a chemické videopokusy. Po té jsem uskutečnila chemický didaktický experiment s využitím didaktického testu na dané téma. Jeho výsledky jsou prezentovány v patnácté kapitole a v přílohách mé disertační práce. Tímto didaktickým experimentem byly potvrzeny stanovené hypotézy a v práci byly rovněž splněny předem určené cíle. Disertační práce je výsledkem mých pedagogických zkušeností a mnohaleté praxe s výukou na základní i vysoké škole. Věřím, že bude přínosem pro učitele na základních školách a pro studenty na naší katedře chemie PdF MU Brno.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.